Island Anarchy
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeGalleryLatest imagesRegisterLog in
Latest topics
» Εξορμηση στους δρομους της Λευκωσιας
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby Askaso Tue 17 Dec 2013, 10:35 pm

» ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ κατά της αστυνομικής βίας και της ρατσιστικής στοχοποίησης 8/12
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Mon 09 Dec 2013, 6:15 am

» Με λένε εξέγερση.
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby Askaso Mon 18 Nov 2013, 2:04 am

» 9/11/13-ΛΕΥΚΩΣΙΑ-ΚΥΠΡΟΣ:Πανο αλληλεγγυης στους κατοικους χαλκιδικης
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby Askaso Sun 10 Nov 2013, 5:53 pm

» Δράση Ανώνυμους στο κέντρο της Λευκωσίας
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Thu 07 Nov 2013, 3:29 am

» Anti-Depression Operation | 2 year anniversary Occupy Buffer Zone
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Thu 24 Oct 2013, 1:01 am

» The Biggest Scam In The History Of Mankind - Hidden Secrets of Money
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Fri 18 Oct 2013, 10:10 am

» ΚΥΠΡΟΣ: Αντιφασιστικές διαδηλώσεις για την δολοφονία του Παύλου Φύσσα [BINTEO]
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby TribalNetworking Thu 03 Oct 2013, 7:18 am

» ΛΕΜΕΣΟΣ: ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΑ "ΠΑΥΛΟΥ ΦΥΣΣΑ" ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΕΣ
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Sun 22 Sep 2013, 10:06 am

» ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΑ "ΠΑΥΛΟΥ ΦΥΣΣΑ" ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΕΣ | 19/9
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Sat 21 Sep 2013, 3:59 pm

» Ρουμανία: Οι διαδηλωτές νίκησαν το μεγαλύτερο ορυχείο της Ευρώπης
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby sabate Wed 11 Sep 2013, 11:43 pm

» Ταινία : ΝΑ ΜΗΝ ΖΗΣΟΥΜΕ ΣΑΝ ΔΟΥΛΟΙ (Aύγουστος 2013)
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Wed 04 Sep 2013, 6:47 am

» Eλευθεριακό / αντιεξουσιαστικό κάμπιγκ | Antiauthoritarian / Libertarian Camp | **PHOTOS **
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Wed 04 Sep 2013, 6:11 am

» μπροσούρα (και βίντεο): “O ζωικός κόσμος και η μηχανή καταπίεσης του πολιτισμού απο μια αναρχική οπτική”
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby adamasto Mon 02 Sep 2013, 8:13 pm

» Eλευθεριακό / αντιεξουσιαστικό κάμπιγκ στα Πλατάνια | Antiauthoritarian / Libertarian Camp at the campsite of Platania
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby oorestisime Mon 19 Aug 2013, 5:55 pm

» Egypt | LIVE streams
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Fri 16 Aug 2013, 8:37 pm

» Antimilitarist Peace Operation: LIVE on Radio Manolis
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Wed 14 Aug 2013, 10:23 pm

» Antiauthoritarian / Libertarian Camp | Platania, Cyprus 2013
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Mon 12 Aug 2013, 6:21 pm

» EPISTOLI APO TON Σ.Κ.Α.Λ
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Sat 10 Aug 2013, 5:14 pm

» Anarchist education
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby chaplin Thu 08 Aug 2013, 7:40 pm

» Πάτρα: Εκκένωση 3 καταλήψεων στις 6:30 περίπου το πρωί
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby Paloukadoros Mon 05 Aug 2013, 5:58 pm

» Save the Limni Area. Save the Turtles! (Video)
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Sun 28 Jul 2013, 12:27 am

» ANTIFA LEAGUE CYPRUS #1
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby ccc Sun 21 Jul 2013, 6:03 pm

» AntiMilitarist Barış Harekâtı/Αντιμιλιταριστική Ειρηνική Επιχείρηση/AntiMilitarist Peace Operation 2013
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby ccc Sun 21 Jul 2013, 6:02 pm

» Παρεμβαση αντιφασιστων/αντιφασιστριων
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby Askaso Sun 21 Jul 2013, 2:08 am

» Κουτι οικονομικης ενισχυσης για το Κωστα Σακκα
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby Askaso Thu 18 Jul 2013, 6:23 am

» Αποφυλάκιση του Κ. Σακκά
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby chaplin Thu 11 Jul 2013, 6:22 pm

» Εξόρυξη χρυσού και άλλων μετάλλων στην Κύπρο
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby chaplin Wed 10 Jul 2013, 5:05 pm

» Φωτογραφίες από την Χιπχόπ συναυλία Αλληλεγγύης σε Μετανάστες και Πρόσφυγες | Σκαπούλα
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby informa Wed 03 Jul 2013, 7:20 am

» Αλληλεγγύη στον αναρχικό πολιτικό κρατούμενο Κ. Σακκά
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeby chaplin Fri 28 Jun 2013, 3:20 pm

Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Bge2hu
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση 2w597uu
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Ebebzc
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Bj5wnl
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση 2ikp9o4
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση 2yu0l5v
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση 2uxuz9u
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Tor_pr10

 

 εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

Go down 
AuthorMessage
redrebel

redrebel


Number of posts : 258
Registration date : 2009-01-11

εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Empty
PostSubject: εκπαιδευτική μεταρρύθμιση   εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeWed 17 Jun 2009, 6:55 am

Το φιλοσοφικό υπόβαθρο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και ο κ. Καζαμίας


Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ο φιλελεύθερος» στις 15/6/2009 ο Πρόεδρος της επιτροπής για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Α. Καζαμίας αναφέρεται και στο θέμα του φιλοσοφικού υπόβαθρου της μεταρρύθμισης. Αναφέρει: «Μια επιτυχημένη μεταρρύθμιση πρέπει να έχει ένα φιλοσοφικό υπόβαθρο.Παρατηρώ ότι η μεταρρύθμιση η σημερινή δεν έχει ένα συγκροτημένο φιλοσοφικό υπόβαθρο.Κάποιες από τις αποφάσεις που λαμβάνονται ή τα μέτρα που προωθούνται, μας παραπέμπουν σε νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις που είναι αντιδημοκρατικές και δεν συνάδουν με την ανθρώπινη παιδεία. Όπως για παράδειγμα η επιχειρηματικότητα στα σχολεία, τα GCE, οι δείκτες ικανότητες, το σχέδιο αξιολόγησης».

Από τη συγκεκριμένη αναφορά του κ. Καζαμία τίθενται δύο ζητήματα:
1.Η απουσία συγκροτημένου φιλοσοφικού υπόβαθρου
Δεν έπρεπε να προκαλεί έκπληξη ΤΩΡΑ στον κ. Καζαμία η απουσία μιας συγκεκριμένης φιλοσοφίας στην επιχειρούμενη μεταρρύθμιση. Γιατί η φιλοσοφία της μεταρρύθμισης ουδέποτε συζητήθηκε.
Είναι γεγονός ότι από την έκθεση των επτά ακαδημαϊκών, το πιο ενδιαφέρον μέρος είναι το φιλοσοφικό υπόβαθρο. Όχι γιατί κάποιος θα πρέπει να συμφωνεί με αυτό. Αλλά γιατί για πρώτη φορά έμπαινε δημόσια το θέμα της υιοθέτησης μιας φιλοσοφίας στη μεταρρύθμιση και προβάλλονταν συγκεκριμένα επιχειρήματα για την υποστήριξή της. Από το 2004 αγνοήθηκε η φιλοσοφία της μεταρρύθμισης, δεν είναι σήμερα που αγνοείται.
Και γιατί αγνοήθηκε; Γιατί υπήρξαν διαφωνίες για τη φιλοσοφία.Λες και αυτό δεν είναι αυτονόητο. Και αντί να ανοίξει ένας διάλογος , ώστε να αποσαφηνιστεί η φιλοσοφία, τα κόμματα αποφάσισαν να μη γίνει διάλογος, για να μην τσακώνονται και να ασχοληθούν μόνο με τα πρακτικά μέτρα!!!
Έτσι ουσιαστικά αποφασίστηκε να αρχίσει η μεταρρύθμιση χωρίς κανένας να γνωρίζει πού βαδίζουμε και ακολουθώντας το δόγμα «βλέποντας και κάνοντας».
Επομένως η τωρινή διαπίστωση του κ. Καζαμία δε λέει κάτι.Όμως δημοσιοποιείται. Αυτό μας εισάγει και στο δεύτερο ζήτημα.



2.Η αργοπορημένη αποστασιοποίηση του κ. Καζαμία
Όταν ο κ. Καζαμίας αποφάσιζε να διαθέσει τη γνώση του στους φορείς της εξουσίας, θα έπρεπε να έχει και τη γνώση της απόφασής του. Ότι δηλαδή θα το χρησιμοποιούσε η εξουσία για να προωθήσει τους δικούς της στόχους. Γιατί είναι γνωστό ότι η εξουσία εκτός από πομπώδεις διακηρύξεις, έχει και πολύ συγκεκριμένες πρακτικές ανάγκες , τις οποίες αναγκαστικά θα κληθεί να υπηρετήσει η μεταρρύθμιση.


Όταν λοιπόν ο κ. Καζαμίας αποφάσιζε να θέσει εαυτόν στην υπηρεσία της εξουσίας , έκανε μια επιλογή. Τώρα λοιπόν, με την άσκηση κριτικής, ουσιαστικά επιχειρεί να κρατήσει αποστάσεις από τη επιχειρούμενη μεταρρύθμιση. Αφού προσέφερε σωσίβιο στην εξουσία -αντί να επιλέξει να αντιπαραταχθεί μαζί της ταυτιζόμενος με το λαό -τώρα κλαψουρίζει σαν ένα μικρό παιδί που το ξεγέλασαν. Το κόστος του ξεγελάσματος όμως θα το πληρώσει ο λαός και με την συνενοχή του κ. Καζαμία.
Κοντολογής, ο κ. Καζαμίας προσέφερε μια μεγάλη εξυπηρέτηση στα κόμματα. Έχοντας γνώση των επιλογών του, τώρα είναι καλύτερα να σιωπήσει. Γιατί με την άσκηση κριτικής εκτίθεται πιο πολύ. Αρκετή ζημιά ήδη έχει κάνει στη εκπαίδευση θέτοντας τις υπηρεσίες του στη διάθεση των φορέων της εξουσίας.
Και, τέλος πάντων, αν νιώθει την ανάγκη οπωσδήποτε να ασκήσει κριτική, ας αρχίσει πρώτα από τον εαυτό του.

http://ek-pedefsi.blogspot.com/
Back to top Go down
redrebel

redrebel


Number of posts : 258
Registration date : 2009-01-11

εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Empty
PostSubject: Re: εκπαιδευτική μεταρρύθμιση   εκπαιδευτική μεταρρύθμιση I_icon_minitimeWed 17 Jun 2009, 7:02 am

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ, ΜΙΑ ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΛΗΓΗ



Το τελευταίο διάστημα προωθούνται στην Ευρώπη και μάλιστα με εξαιρετικά γοργούς ρυθμούς μεταρρυθμίσεις που πλήττουν στοιχειώδη κοινωνικά κεκτημένα, κυρίως στους χώρους της εκπαίδευσης και της εργασίας. Οι μεταρρυθμίσεις αυτές εντάσσονται σε μία γενική πολιτική που προωθείται από την ΕΕ με στόχο τη διαμόρφωση μέχρι το 2010 του Κοινού Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΚΕΧΑΕ) μέσω της υλοποίησης των κατευθύνσεων της συνθήκης της Μπολόνια. Η νεοφιλελεύθερη αυτή πολιτική ευαγγελίζεται την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό, στην ουσία όμως αφορά και εξυπηρετεί τις ανάγκες των επιχειρήσεων και όχι την κοινωνική πρόοδο.

Συγκεκριμένα για την εκπαίδευση: ο νόμος πλαίσιο που σήμερα προωθείται στα ελληνικά πανεπιστήμια υπό τη μορφή του πρότυπου εσωτερικού κανονισμού καθώς και η συνθήκη της Μπολόνια, σε πολλά σημεία τους βρίσκουν εφαρμογή στο ΤΕΠΑΚ και στο Πανεπιστήμιο Κύπρου ήδη από την ίδρυσή τους. Έτσι το πρότυπο λειτουργίας τους βασίζεται στη διαδικασία της αξιολόγησης, η οποία όμως δε γίνεται για να διασφαλίσει τα συμφέροντα των φοιτητών και της κοινωνίας, αλλά έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Υλοποιείται από τις επιτροπές αξιολόγησης στις οποίες κύριο λόγο έχουν το κράτος και το κεφάλαιο. Η έρευνα και η εκπαιδευτική διαδικασία αξιολογούνται με προκαθορισμένα κριτήρια ανταποδοτικότητας για να αποφασιστεί αν “αξίζει” η χρηματοδότησή τους. Αυτό επηρεάζει άμεσα και το πρόγραμμα σπουδών, δηλαδή τα μαθήματα παίρνουν τη μορφή πιστωτικών μονάδων ανάλογα με την “παραγωγική” τους αξία και το περιεχόμενό τους προσαρμόζεται στις ανάγκες της αγοράς. Αντίστοιχα το ενιαίο πτυχίο και τα ενιαία επαγγελματικά δικαιώματα που αυτό κατοχύρωνε καταργούνται και αντικαθιστώνται από τον Ατομικό Φάκελο Προσόντων και την ατομική διαπραγμάτευση των όρων εργασίας. Αυτό όμως δεν είναι κάτι σταθερό. Η συλλογή πιστωτικών μονάδων για να διατηρείς “παχουλό” το φάκελό σου ώστε να μη χάσεις και τη δουλειά σου, γίνεται αναγκαία εφόρου ζωής και μάλιστα με δικά σου έξοδα και στον ελεύθερό σου χρόνο. Παράλληλα οι διαγραφές των φοιτητών που ξεπερνούν το όριο φοίτησης, οι ενδιάμεσες υποχρεωτικές εξετάσεις και τα προαπαιτούμενα μαθήματα συμβάλλουν στην εντατικοποίηση των ρυθμών σπουδών. Επίσης η μη ύπαρξη ασύλου παράλληλα με τα πειθαρχικά συμβούλια στο νέο ΤΕΠΑΚ (δομές ελέγχου τήρησης των πανεπιστημιακών κανονισμών) διαμορφώνουν νομιμόφρονες και πειθαρχημένους αυριανούς πολίτες και εργαζόμενους. Υποτάσσουν και ενσωματώνουν το φοιτητικό κίνημα στα κοινωνικά στερεότυπα, καταστέλλουν τη ζωντάνια, τη δυναμικότητα και την τάση αμφισβήτησης και συλλογικής αντίστασης που το χαρακτηρίζουν.

Πέραν τούτων, στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και στο ΤΕΠΑΚ τα συγγράμματα δε διατίθενται δωρεάν και οι φοιτητές αναγκάζονται να τα αγοράζουν. Χρήματα καλούνται να καταβάλουν και για την παρακολούθηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων ενώ ούτε λόγος τίθεται για πραγματικά δωρεάν σίτιση και στέγαση ακόμα και για τους άπορους φοιτητές. Προβληματισμό μας προκαλεί και η τροπή που πιθανόν θα πάρει η συζήτηση που έχει ανοίξει για τα δίδακτρα στα κυπριακά δημόσια πανεπιστήμια η προηγούμενη κυβέρνηση. Από τα παραπάνω φαίνεται ότι η δημόσια εκπαίδευση στην ουσία δεν είναι δωρεάν, πράγμα που σημαίνει ότι η πρόσβαση και η παραμονή σε αυτήν είναι επιλεκτική σε όσους μπορούν οικονομικά να την αντέξουν.

Τον Ιούλιο του 2005 ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε ο νόμος για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, που αναγνωρίζει τα ιδιωτικά ιδρύματα και τα πτυχία τους ως ισότιμα των δημοσίων. Καταρχάς η ουσία δε βρίσκεται στη διάκρισή τους σε κερδοσκοπικά ή μη, αλλά στην ύπαρξη και στον τρόπο λειτουργίας τους. Η καταβολή διδάκτρων καταργεί τον όποιο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα διατηρεί σήμερα η εκπαίδευση. Σε βάθος χρόνου ο ανταγωνισμός μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων θα πιέσει τα δημόσια να λειτουργούν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό με ιδιωτικοοικονομικά και επιχειρηματικά κριτήρια. Τέλος, η ύπαρξη πτυχίων ιδίων αντικειμένων αλλά διαφορετικών ταχυτήτων από διαφορετικά ιδρύματα θα υποβαθμίσει τα εργασιακά δικαιώματα που αυτά εξασφαλίζουν και θα εμποδίσει κάθε δυνατότητα μαζικής διεκδίκησης καλύτερων όρων εργασίας.

Το ζήτημα των φοιτητικών ναύλων, της κρατικής φοιτητικής χορηγίας και των μεταγραφών πρέπει με τον ίδιο τρόπο να αντιμετωπίζονται από την σκοπιά της διασφάλισης και της διεύρυνσης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Γι’ αυτό και το φοιτητικό κίνημα θα πρέπει να αγωνιστεί για τη διεύρυνσή τους. Η μείωση των φοιτητικών ναύλων θα έλθει μόνο μέσα από την πίεση στην ίδια την κυβέρνηση που έχει υποχρέωση να στηρίξει οικονομικά τους φοιτητές και όχι μέσα από διαβουλεύσεις με ιδιωτικές ή ημιδημόσιες εταιρείες, πράγμα που δεν οδηγεί πουθενά. Να παλέψουμε όχι μόνο ενάντια στα σενάρια μείωσης της φοιτητικής χορηγίας που τίθενται κατά καιρούς αλλά και για τη διεύρυνσή της με βάση τις ανάγκες των φοιτητών.

Απέναντι στη μεθοδευμένη επίθεση που δέχονται τα φοιτητικά και εργασιακά μας δικαιώματα οφείλουμε δυναμικά να αντισταθούμε, με μαζικές κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις. Όπου έχουν εφαρμοστεί αυτές οι μεταρρυθμίσεις, η εμπειρία έδειξε ότι όχι μόνο δεν ωφελούν το κοινωνικό σύνολο αλλά αποτελούν πλήγμα στα δικαιώματα των εργαζομένων, ιδιαίτερα των νέων. Γι’ αυτό τα τελευταία χρόνια σε Ελλάδα, Γαλλία και σε διάφορα σημεία του κόσμου, οι αντιστάσεις των φοιτητών και της νεολαίας εντάθηκαν, αναπτύχθηκαν νικηφόρα κινήματα που βάζουν φρένο στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, αντιστρέφοντας το κλίμα, ανοίγοντας το δρόμο για νέες κατακτήσεις. Μ’ αυτά τα κινήματα πρέπει όχι μόνο να είμαστε αλληλέγγυοι, αλλά να συντονίσουμε τη δράση μας και να συμπορευθούμε για να βγούμε ακόμα πιο ενισχυμένοι στους αγώνες μας. Μπορούμε να πιέσουμε και να πετύχουμε την απόσυρση των νόμων και την προάσπιση του δικαιώματος στη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Με Γενικές Συνελεύσεις, με ζωντάνια και μαχητικότητα και τη συμμετοχή όλων μας, για να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας.


ΑΝεξάρτητη Αριστερή Τροπή(ΑΝΑΤΡΟΠΗ)
-ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΥΠΡΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Back to top Go down
 
εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Εκπαιδευτική αναδιάρθρωση Γερμανία

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Island Anarchy :: ΚΕΙΜΕΝΑ / ΜULTIMEDIA / ΑΠΟΨΕΙΣ / ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ :: Εκπαίδευση-
Jump to: